دیور

کریستین دیور یک طراح فرانسوی بود که برند خود را در سال 1946 تأسیس کرد. اولین مجموعه او به نام "نگاه جدید" در واکنش به دوران جنگ انقلابی بود که با ریاضت و پوشاک معمولی مشخص می شد. دیور کت‌ها و لباس‌هایی با دامن‌های کامل را معرفی کرد که بر منحنی‌های زنانه تأکید می‌کرد و مجلل و زنانگی را به مد بازگرداند.

The Revolutionary New Look: مجموعه (نگاه جدید) New Look فورا به یک موفقیت تبدیل شد و مسیر مد را تغییر داد. دیور به نمادی از زنانگی و تجمل تبدیل شد. خلاقیت های او ظرافت، توجه به جزئیات و زیبایی را به مد بازگرداند. این دیور بود که کفش های پاشنه بلند را دوباره وارد مد کرد و بر شکل ظاهری و بلند کردن پاها تاکید کرد.

عطرهای انحصاری: دیور فقط لباس پوشیدن نبود. این برند به زودی شروع به تولید عطر نیز کرد. معروف ترین آنها "Miss Dior" است که در سال 1947 معرفی شد. دیگر عطرهای دوست داشتنی دیور عبارتند از "جادور" و "دیور هوم" و "ساواج" .

جانشینی طراحان جدید: پس از مرگ کریستین دیور در سال 1957، طراحان برجسته دیگری از جمله ایو سن لورن، مارک بوهان، جیانفرانکو فره، جان گالیانو و راف سیمونز زمام امور را در دست گرفتند. هر کدام از آنها سبک و دیدگاه خود را به برند آورده اند و به حفظ دیور در خط مقدم دنیای مد کمک می کنند.

(برای من افتخار بزرگی است که به Parfums Christian Dior ملحق شوم، برندی با تاریخچه ای الهام بخش و روحیه خلاقانه ای مصمم به آینده. من خوشحالم که می توانم با خلق عطرها به دیدگاه خود کمک کنم.) "فرانسیس کوردیجان"


(باعث افتخار و خوشحالی است که بخشی از خانه دیور هستم. اینکه بتوانیم مخاطبان زیبایی را با خلاقیت و نوآوری شگفت زده کنیم، لذت بخش ترین تجربه است. همراه با تیم های عالی خود ما به کار روزانه برای آینده ای پر از زیبایی ادامه می دهیم.) "پیتر فیلیپس"

نماد دیور:
برند Dior مورد علاقه بسیاری از افراد مشهور و نمادهای مد بود. مرلین مونرو، الیزابت تیلور و گریس کلی تنها برخی از ستارگانی بودند که در لباس‌های دیور دیده شدند. لیدی دایانا، پرنسس ولز نیز اغلب در لباس های دیور دیده می شد.

تاکید بر مد لباس : دیور همیشه به مد لباس، بالاترین شکل طراحی و تولید لباس، افتخار کرده است. بسیاری از لباس‌های آن با دست دوخته می‌شوند و تمام جزئیات آن با دقت در نظر گرفته می‌شود. این باعث می شود که برند دیور یکی از بازیگران پیشرو در این زمینه انحصاری باشد.

جنجال ها و بازگشت ها : برند دیور نیز موضوع بحث و جدل بوده است، به ویژه به دلیل برخی اظهارات و رفتارهای بحث برانگیز برخی از طراحان آن. با این حال، این برند همیشه موفق شده است به عقب برگردد و اعتبار خود را حفظ کند.

نوآوری و تکامل : دیور به طور مداوم در حال پیشرفت و نوآوری است. علاوه بر مد لباس، مجموعه‌های آماده، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و سایر محصولات مد و لوکس را نیز تولید می‌کند.

متریال نادر : متریال دیور اغلب سرمایه گذاری در نظر گرفته می شوند. بسیاری از قطعات قدیمی به اقلام کلکسیونی تبدیل شده اند و در حراجی ها با مبالغ بالایی فروخته شده اند.

برند دیور مترادف با تجمل، ظرافت و سلیقه است. تاریخچه و تأثیر آن در دنیای مد غیرقابل انکار است. با طراحانی مانند ماریا گرازیا چیوری، همچنان روندها و مجموعه های جدیدی را ارائه می کند که زیبایی و جذابیت را جشن می گیرند.

خانه عطرهای کریستین دیور از زمان تأسیس، همیشه خلاقیت شدید همراه با ژرفای متخصص را از خود نشان داده است. به این ترتیب، منطقه اطراف Grasse، که کریستین دیور آن را بسیار دوست داشته است، هنوز هم امروزه بیش از هر زمان دیگری یک ترویر گرانبها برای ترکیب عطرهای دیور است. با بهره مندی از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، گهواره گل برای عطرسازی شکوفه های واقعا استثنایی تولید می کند. مشارکت هایی در این منطقه با پرورش دهندگان فداکار ایجاد شده است که برداشت های May Rose و Grandiflorum Jasmine آنها به طور انحصاری برای برخی از عطرهای خانه کنار گذاشته شده است. برخی از این موارد عبارتند از Les Extraits که زیبایی بویایی آن با هنر شیشه‌سازی کمیاب نیز همراه است. Savoir-faire Dames d’Atelier Dior گنجینه ای گرانبها است و شامل مهارت و سنت های اجدادی مانند هنر بودروشاژ است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.